Information for foreigners(外国人向け情報)
更新日:2022年3月20日
About the New Coronavirus(新型コロナウイルス感染症について)
Please see below for more information.
Providing information on the new coronavirus by a multilingual AI chatbot(多言語AIチャットボットによる新型コロナウイルスの情報提供)
In Chiba prefecture, you can use a multilingual chatbot, an AI that answers questions and responds automatically to inquiries from residents of the prefecture about the new coronavirus 24 hours a day. AI can form a conversation in response to the inquiries entered by the residents on their smartphone or tablet. This response will provide information about the new coronavirus in multiple languages. The supported languages are: ......... Japanese / English / Chinese (Traditional / Simplified) / Korean / Thai)For more information about how to use this chatbot, please check the Chiba website linked below.
(千葉県では、新型コロナウイルスに関する県民からのお問い合せに24時間自動で回答できるよう、AIが質問に回答する多言語チャットボットは、スマートフォンやタブレットで県民が入力した問い合わせに対し、AIが会話形成で応答することで、新型コロナウイルスに関する情報を多言語で情報提供するものです。
対応言語は以下の6か国語です。
日本語・英語・中国語(繁体字・簡体字)・韓国語・タイ語
利用方法等に関しましては、以下の千葉県ホームページをご確認いただき、ご利用いただきますようお願いいたします。)
Consultation desk(相談窓口)
電話:043-297-2966
電話:043-297-0245
【Remarks】For consultation regarding symptoms related to new coronavirus infection, please contact the Returnee / Contact Person Consultation Center = Narashino Health and Welfare Center (Health Center) 電話:047-475-5154.
(なお、新型コロナウイルス感染症に関わる症状についての相談は、帰国者・接触者相談センター=習志野健康福祉センター(保健所)電話:047-475-5154にご相談ください。)
問い合わせ
健康福祉部 健康増進課 予防係
〒273-0195 千葉県鎌ケ谷市新鎌ケ谷二丁目6番1号 総合福祉保健センター1階
電話:047-445-1390
ファクス:047-445-8261
